Rosyjski portal informacyjny ostro skrytykował Putina i jego otoczenie. Artykuły szybko zniknęły z portalu

Rosyjski portal Lenta.ru opublikował 10 materiałów krytykujących Władimira Putina i prowadzoną przez niego wojnę w Ukrainie.

Teksty szybko zniknęły z portalu, ale jak informuje inny portal – Mediazona – zachowały się w internetowym archiwum. To pierwsza od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę taka publikacja w jednym z najpopularniejszych serwisów informacyjnych w Rosji.

 

Materiały Lenty.ru zaczynały się od nagłówka – „Putin wszczął jedną z najkrwawszych wojen XXI w.” i „Putin zmienił się w smutnego dyktatora i paranoika”. Dziennikarze Lenty.ru opublikowali również artykuł analityczny, w którym zarzucili Władimirowi Putinowi, że rozpoczął wojnę, żeby ukryć porażki gospodarcze.

„Putin musi odejść. On wywołał bezmyślną wojnę i prowadzi Rosję w przepaść” – napisali dziennikarze Lenty.ru. Autorzy tekstów podkreślili, że rosyjski przywódca kieruje się „wymyślonymi pretekstami o rzekomym zagrożeniu dla Rosji” i „wepchnął dwa sąsiednie narody w wojnę, w której nie będzie zwycięzców”.

IAR

W. Putin fałszuje obraz wojny w Ukrainie i oskarża NATO

Posłuchaj naszych podcastów:

SKOMENTUJ

Dodaj komentarz
Wpisz swoje imię