Nowa technologia wychwytywania ruchu psa

Naukowcy z University of Bath opracowali technologię przechwytywania ruchu, która pozwala na digitalizację psów. Dzięki tej nowej technologii twój czworonóg może znaleźć się w grach wideo i filmach.

Oprogramowanie może być wykorzystywane do wielu celów, od pomocy weterynarzom w diagnozowaniu kulawizny i monitorowaniu leczenia, po aplikacje rozrywkowe, takie jak ułatwianie umieszczania cyfrowych prezentacji psów w filmach i grach wideo.
Technologia przechwytywania ruchu jest szeroko stosowana w przemyśle rozrywkowym, gdzie aktorzy noszą kombinezon z białymi znacznikami, które są następnie dokładnie śledzone w przestrzeni 3D przez wiele kamer wykonujących zdjęcia pod różnymi kątami. Dane o ruchu można następnie przenieść na postać cyfrową w celu wykorzystania w filmach lub grach komputerowych.
Podobne technologie są również wykorzystywane przez ekspertów biomechaniki do śledzenia ruchu sportowców podczas treningu lub monitorowania rehabilitacji pacjentów po urazach.
Jednak te technologie – szczególnie przy użyciu ich na zwierzętach – wymagają drogiego sprzętu, dziesiątek markerów oraz dużo czasu. Nowa technologia nie wymaga specjalnego kombinezonu ani wielu kamer. Wystarczy twój czworonóg i jedna kamera.
Informatycy z CAMERA, centrum badań nad przechwytywaniem ruchu na Uniwersytecie w Bath, zdigitalizowali ruch 14 różnych ras psów. Zgromadzone dane wykorzystali do stworzenia modelu komputerowego, który może dokładnie przewidywać i replikować pozy psów podczas filmowania bez potrzeby noszenia kombinezonów rejestrujących ruch. Wszystko to przy pomocy tylko jednej kamery RGBD. Podczas gdy normalne aparaty cyfrowe rejestrują kolor czerwony, zielony i niebieski (RGB) w każdym pikselu obrazu, kamery RGBD rejestrują również odległość od kamery dla każdego piksela.
Doktor Sinéad Kearney powiedziała: „Po raz pierwszy obrazy RGBD zostały wykorzystane do śledzenia ruchu psów za pomocą jednej kamery. Ta technologia pozwala nam badać ruch zwierząt, co jest przydatne w zastosowaniach takich jak wykrywanie kulawizny u psa i pomiar jego regeneracji w czasie. Dla branży rozrywkowej nasze badania mogą pomóc w bardziej autentycznym poruszaniu się wirtualnych zwierząt w filmach i grach wideo. Właściciele psów mogą również użyć go do stworzenia trójwymiarowej cyfrowej reprezentacji swojego zwierzaka na komputerze, co jest świetną zabawą!”

SKOMENTUJ

Dodaj komentarz
Wpisz swoje imię